Osvrti učenika

Ovo su osvrti učenika na mobilnost u sklopu projekta Europska praksa za bolje vještine, Erasmus+.

Mateo Pranjić:

„Radio sam u maloj trgovinici gdje se popravljaju svi kućanski aparati ako se mogu popraviti od televizora do mikrovalnih pećnica pa sve do daljinskih upravljača. Izleti su bili dobro organizirani posjetili smo jako puno mjesta u 3 grada. Tko god ima priliku otići bilo gdje na mobilnost treba to iskoristiti, jer učiš svoju struku, a uz to upoznaš nova mjesta, nove ljude i običaje. U svakom pogledu jako korisno!“

Robert Krnjak:

„Putovanje u Italiju mi se jako svidjelo. Put je bio zabavan i udoban. Smještaj je bio odličan bez prevelikih problema, raskošan i udoban. Praktična nastava je bila poučna, zabavna, zanimljiva. Radnici su bili ljubazni, smiješni, pozitivni. Preporučam svima da se prijave na budući Erasmus+ . Meni je bilo super, jako sam zadovoljan i nadam se da ću opet imat priliku posjetiti Martinu Francu.“

Andrej Pavić:

Odlazak u Portugal bio je odličan te je zasigurno putovanje i doživljaj kojeg ću doživotno pamtiti. Obišli smo mnogo toga i vidjeli prekrasne građevine, gradove i znamenosti Portugala. Ja sam praksu obavljao u tvrtci „iFix“ koje se bazira na održavanju i popravljanju elektroničkih uređaja poput mobitela, laptopa itd. Tamo sam naučio kako rastaviti i sastaviti uređaje, kako pronaći i prepoznati koji dijelovi i komponente pašu za koju vrstu uređaja i još dosta toga. Ovako iskustvo se zaista pruža jednom u životu i preporučio bih svima koji imaju šansu da sudjeluju u ovakvom projektu neka to u učine. To je iskustvo koje je će im se zasigurno svidjeti te će ga pamtiti do kraja života. Uz to ovime im se pruža prilika da vide kako je to raditi u drugim zemljama te se upoznati s novim ljudima te njihovim jezikom i kulturom. Kada bih imao priliku siguran sam da bi ponovno sudjelovao u projektu, odnosno mobilnosti.“

Denis Dundović:

„Svoju praksu odradio sam u servisu/trgovini pod nazivom Equiprint 2 koja se bavi servisiranjem, iznajmljivanjem i prodajom uredskih printera. Svaki novi radni dan bio je drugačije iskustvo. Pa tako uz svo to servisiranje printera u zgradi gdje se nalazio servis, bilo je ponešto i terenskoga rada pa smo tako mentor i ja imali nekoliko radnih dana gdje smo obilazili sve klijente koji bi imali neki problem sa printerom i usputno bi ga otklonili. Terenski rad sam doživljavao kao najzanimljivijim, uz to što sam imao priliku nešto novo naučiti isto tako imao sam priliku i vidjeti dosta dijelova grada gdje smo odsjeli, a i nekoliko drugih okolnih mjesta. Naravno, nije bilo samo da smo radili, tokom vikenda imali smo izlete u Lisabon i u Porto. Vikendom smo imali podosta slobodnog vremena za istraživati sami, a i tokom radnih dana bilo je sasvim dovoljno vremena za odmor. Mobilnost je meni ostavila pozitivan utisak i jedno nezaboravno iskustvo za pamćenje. Svima koji u budućnosti budu imali priliku priključiti se mobilnosti htio bih poručiti da će im to biti jedinstvena prilika koju bi trebali iskoristiti i da nimalo ne bi trebali oklijevati hoće li ju uzeti ili ne jer ja bih ju definitivno ponovio.“

Antonio Mandić:

„Kroz vrijeme provedeno uz poslodavca naučio sam neke od osnova kod popravljanja uređaja i nakon nekog vremena dao mi je da rastavljam i popravljam neke od skupljih uređaja (printeri ,laptopi itd.). Nakon provedena 2 tjedna u Portugalu i razgledavanju i upoznavanju njihove kulture mogu reći da bih ponovio ovaj projekat bez razmišljanja i definitivno bih preporučio drugim učenicima da se uključe u projekat zbog raznih iskustava koje mogu proživjeti, od leta avionom pa sve do snalaženja u velikim gradovima poput onih u kojima smo mi bili, ali sve u svemu oduševljen sam putovanjem i rado bih ga ponovio.“

Petra Đurasek:

„Moj boravak u Italiji je bio definitivno nezaboravan. Svidjelo mi se što smo imali i svoje slobodno vrijeme pa smo mogli i sami razgledavati po Martini Franci. Osim što smo bili u Martini također smo išli u Alberobello i Taranto na izlete. Dok sam boravila i radila tamo, naučila sam više o njihovoj kulturi, njihovom načinu života i rada. Također sam naučila pripremati neka njihova jela. Upoznala sam nove ljude koji će mi definitivno ostati u dobrom sjećanju. Da imam priliku vratila bih se tamo s istim društvom što sam išla i radila bih u istom restoranu, jer tamo se doista može puno naučiti. Preporučam svima koji imaju priliku ići da idu i iskuse to.“